söndag 8 juni 2014

SKK Int. Vänersborg den 7/6-14

Denna utställning har vi tidigare aldrig besökt, kul med nya tävlingsplatser. Vi fick sällskap av mina föräldrar där, alltid roligt med resesällskap! :)
Men på utställningsdagen var det endast Ronny som höll mig och Mitchi och Diva sällskap vid ringen, de andra åkte på en shoppingtur i Vänersborg. Julia fyndade fina skor till avslutningen, perfekt!
Vädret var gråmulet och lite regn kom det med när vi stod och väntade, inte Divas och husses typ av väder ;) Och som vanligt gick såklart Diva och Mitchi in i ringen samtidigt, tur Jenny tog Diva idag. Men när det var vår tur att gå in i ringen sprack det upp och det blev sol och varmt och gott!

Där var 20 basenjis för Bengt-Åke Bogren, Sverige
Diva slutade som 3a i öppenklassen med Excellent idag, för tunnpälsad enligt domaren.

Divas kritik löd:
"Härlig substansfull tik. Tilltalande huvud, med bra underkäke. Fin topline! Tillräcklig kropp. Normala vinklar och rörelser. Vacker svans. Något lättklädd idag. Kunde ha snyggare tassar."


Mitchi och jag gjorde en repris på SKK Österbybruk idag, vi var i ring 7 även det samma nr!
Domare var Harry Vella, Malta
Tyckte bra om Mitchi, kanske att hon var något stor enligt hans tycke, gillade shibor i Leias modell.
Men BIRvalp med HP blev det, supernöjda!! :)

Mitchis kritik löd:
" Välbalanserad valp. Fint huvud med det rävaktiga uttrycket. Bra placerade öron. Bra svans. Fin pigment. Korrekt topline och vinklar bak. Rör sig bra. Väldigt lovande. Bästa valp!"


 Efter bedömning gick vi ut till husbilarna för att äta lite lunch som mina föräldrar fixat:)
Sen gick jag, mamma och Julia med Mitchi in igen och köpte hundmat, då ropade de upp BIRvalparna till uppsamlingsringen och jag bestämde mig för testa igen, i Österbybruk panikflydde ju Mitchi när högtalarna ljöd. Var orolig även idag när de lät men blir bättre och bättre med det.
Många valpar i uppsamlingsringen, Mitchi skötte sig väl när domare Svante Frisk, Sverige kollade henne. Vi blev oplacerade i BISvalp men vilken rolig och härlig känsla det är att springa in till publikens applåder i stora ringen, Mitchi blev dock lite extra busig av detta! :)
Efteråt körde vi först till Trollhättan för att handla mat och glass mitt i ett riktigt åskväder sen till Alingsås som bjöd på strålande sol och lite kall blåst från sjön Mjörn, men en perfekt kväll att grilla med min föräldrar. En riktig härlig utställningshelg har vi haft! :)


BIRvalp Flying Ninja's Let's Twist Again/ Mitchi och BIMvuxen blev Flying Ninja's Kirin! :)

BIR Sigge och BIM Kirin


Julia och Leia i Alingsås!


Diva undrar vad husse gör till frukost!;)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar