torsdag 8 juni 2017

SKK INT. Tripple Norrköping den 4/6-17

Ny dag, nya möjligheter!
Vi började dagen med att shoppa, jag en ny utställningsdräkt då jag hade så fruktansvärt tråkig kavaj på mig ; )  Blev en turkos kavaj och kjol för 950:- på rea, Ronny shoppade en ny SKK stol svart.

Mycket tjat även denna dag vid ringen, Shiisa var lite tröttare idag.

Domare var Tim Thomas, Australien, och 22 st var anmälda idag.


Shiisa placerad sig idag som 4 Bästa tik med CK och BIRJunior!! :-)

Shiisas kritik löd:
" 1 year old red female, good size. Slightly long in proportions. Feminin head and expression. Correct hooded ears. Moderate length of neck. Moderate angulation front and rear. Would lika a little shorter loin. She is a little close behind but balanced moving."

Shiisa

Shiisa

Shiisa och jag i min nya kavaj:)

Shiisa på bordet

Shiisa i movement

Leia placerade sig idag som 4a i Veteranklassen med Excellent.

Leias kritik löd:
" 10 year old red female. Good size, slightly long in proportions. Would like a slightly broader back scull and fuller cheeks. Good lengths of neck, correct angulations but a little in upper arm. Would like a slightly shorter loin and better coat texture which is a little soft. Sound coming and going. Balanced movement."

Leia på bordet

Leia

Leia

Denna kväll grillade vi allihop efter att Takara, Irai och Shiisa varit inne i BIS-ringen, Wow så roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar