lördag 14 september 2013

SKK Int. Sofiero den 14/9-2013


Idag var det dags för ännu en tradition, nämligen Sofiero :-) Gillar den utställningsplatsen väldigt mycket, fin park och för det mesta soligt och skönt. Anmälda idag var Diva och Sally, med ringar på varsin sida på området och med startnr 39 & 41 in i ringen, var det otänkbart för mig att ställa båda :-(
Nu hade jag sådan tur att jag inte behövde ställa någon av dem idag, och tur var det efter varit sjuk i förkylning nästan hela veckan med feber och värk. Så kondisen och energin är nu som bortblåst hos mig....
Ronny och Julia valde att hjälpa min fina vän och vapendragare Lotta som ställde upp och tog Sally åt mig idag! Lotta hade varit inne i ringen med sin shiba Kutz som fick VG och 3 ÖKK för norska domaren Mona Selbach.
Diva och jag gick till basenjiringen för att möta upp Jenny A, som skulle ställa Diva åt mig idag om hon hann i tid från sin ring, dalmatiner.

Sally och Lotta fick idag VG, för domare Hans Boelaars, Holland, med fin kritik! 47 anmälda labbar.



Sallys kritik" Well presented young female, but she looks a bit to leggy for me. Very pleasing head, correct bite. Front and rear angulation okey. Substans in body okey. Moves easarly but needs energy."

Tack Lotta för en jättefin insats, nu kan du visa labbe också! :-)

I Divas ring tog det tid, domaren Monika Blaha, Österrike, ingen vidare domare när det gällde basenjis, 32 anmälda.
Diva och Jenny fick Excellent och 4 ÖKK, tack även Jenny för en väldigt fin insats med Diva som aldrig visats av någon annan än mig pga sin "mammighet"



Divas kritik" Bitch with good substance. Head ok. Good pigment. Strong neck. Deep chest. Well angulated. Good tailset. Moves with a lot of temperament!"



 
 
Diva står fint på bordet med Jenny.
 
 
Fina Diva med Jenny och domaren Monika B.
 
 
Diva och Jenny in movement.
 
Diva rörde sig jättebra i dag! :-)
 
 
Ska säga det också att mer nervös än vad jag var i dag, vet jag inte när jag var senast många år sedan!
Nyttigt att få känna och träna på att inte alltid ha kontrollen, sen att man är spyfärdig får jag väl stå ut med när det går bra för hundarna med handlers i ringen! :-) Känner mig som Stig H Johansson som tränar och äger hästarna men proffskuskar som kör ;)

Om 2 veckor är det dags för Sally och Leia, denna gång blir det in.off.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar