söndag 19 juli 2015

SKK Int. Köping den 19/7-15

För andra året i rad valde jag att anmäla till Köping, denna gång var det Amy och Sally jag hade med mig! Vädret började med regn och mulet men sprack upp till solsken lagom till jag skulle in i ringen! :)
Domare var Ralph Dunne, Irland och det var 54 labbar anmälda!
Amy, som fyllde 9 månader i fredags, startade idag i juniorklass och därmed officiellklass för första gången! Och hon gjorde det med bravur, Excellent och 2a i juniorklass av 7 tikar!!

Amys kritik löd:
" Feminint huvud. Bra pigment. Bra hals och skuldror. Bra vinklad bak. Rör sig bra." 
Excellent, plac 2

Sen var det Sallys tur, i en öppenklass med 12 tikar, hon skötte sig oxå väldigt bra i ringen idag!
Sally fick Excellent men blev inte placerad i konkurrensen idag, tror mkt beror på att hon inte sträcker ut i travet...

Sallys kritik löd:
" Ett väldigt feminint huvud. Trevlig profil i ställandet. Bra förbröst. Väldigt bra pälskvalité. Kunde röra sig med lite mer driv."
Excellent 

Jag känner mig mkt nöjd över dessa tjejers resultat idag, ett CK på Amy hade varit pricken över iet men man kan väl inte få allt;))

Nu är det några veckors vila för Amy och Sally innan det är dags igen för utställning!:))

Vackra Amy med sin Excellentrosett!

Amy 9 mån.


Sally 4 år, Excellent idag!:)

Mina vackra tjejer!!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar