tisdag 27 maj 2014

SKK Int.Österbybruk den 24/5-14

Blev en härlig helg i Uppsala för oss hos familjen där, härligt väder bjöds det på med! Sol och +30 grader i skuggan, riktigt hett, sköna kvällar iaf :) Kändes som en försmak på semestern att vara där uppe i några dagar!
Vi har aldrig ställt tidigare i Uppsalatrakten utan detta var första gången och jag blev inte besviken, mkt trevlig utställning i riktigt fin miljö måste jag säga, stora rejäla ringar med gott om plats runt, inte så himla mkt tält runt ringarna utan lätt att se in i ringarna, bra personal och planering, hoppas få tillfälle att besöka den igen någon gång! :)

Var där redan kl 9 då Angelicas och Rikards husky Mana skulle in i ringen ganska tidigt, mina 3 hundar skulle in sist i sina ringar på eftermiddagen, man skall INTE anmäla så många samma dag om de inte är i samma ring vill säga!

Mana var ensam juniortik, 8 totalt,  för domare Ewa Widstrand och hon fick VG.

Sen var det lång väntan på våra vovvar och givetvis skulle de in nästan samtidigt Sally och Mitchi, så först fick jag springa med Sally hann precis in så domarn fick titta på henne, 22 öppenklasstikar!!
Sallys domare hette Jadwiga Konkiel, Polen och hon gav Sally VG. Tyvärr vet jag inte hennes kritik riktigt då de skrev på polska!!
Sallys kritik: " Typiskt huvud. Bra hals. Bra svanshållning. Hunden är fortfarande inte fullvuxen saknar djup i bröstkorgen."

Sen mitt i Sallys bedömning fick jag springa och visa Mitchi för Erna-Britt Nordin, Sverige, 7 shibor.
Erna-Britt var en mkt trevlig och snäll domare som jag tidigare aldrig ställt för. Hon var riktigt bra med hundvalpar måste jag säga, gosade med Mitchi på bordet, Mitchi skötte sig kanon i ringen idag :)

Mitchi blev BIRVALP med HP, en särdeles trevlig valp sa Erna-Britt :)


Mitchis kritik: Prydlig valp med fina proportioner. Vackert huvud med korrekt uttryck. Bra öron. Bra ögon, nos och bett. Fin överlinje och svans. Välställda ben, som hon utnyttjar på bästa sätt. Bra päls och färg. Bra urajiro. Trevligt temperament. Mycket lovande. Bästa valp!"

Så glad för vår lilla tjej, tyvärr blev hon så fruktansvärt rädd innan BISfinalen för högtalarrösten att vi fick gå ur uppsamlingsringen med en dragandes, svanshängande Mitchi, skit också....

Diva ställdes sist för Henrik Söeborg, Danmark, Jenny visade henne åt mig, jag visade i Bästa tik!
Diva blev 2 ÖKK med CK, oplacerad i Bästa tik.











Divas kritik:
" 4 år. Bra storlek och proportioner. Feminint huvud. Korrekt bett. Bra pigment. Välformade öron och ögon. Bra hals, överlinje och svans. Välvinklad. Bra benstomme. Rör sig lätt, effektivt och flytande. Korrekt päls och färg."


För Divas CK och Mitchis HP fick vi en matchande sele och koppel i brunt, perfekt till Mitchi! :)
Hade en mycket trevlig dag med Ronny, Rikard och Angelica och hundar, träffade även nya och gamla bekantskaper vilket alltid är trevligt.
Nu blickar vi framåt mot kommande utställningar som mest berör Mitchi och ibland Diva, Sally kommer inte ställas i sommar då hon är i fällning nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar